Friday, June 15, 2007

انا لا اعرف ما الذى جاء فى راسىء هذا السؤال ولماذا الان هل ان مريض هل انا حقا متعطش للحروب والدماء هل انا ؟؟؟
تسألت لماذا لم يتقدم السيد الرئيس حسنى مبارك الى محاربه الكيان الصهيونى ؟
تصادف ذلك مع وجود والدى بجانبى فرد على
قائلا : اجنا يأبنى لازم الاول نعوض ما اأخذه من امريكا من معونات ...
فى رأسى اتسائل : واين جيراننا العرب اين هم من كل ذلك ففى اعتقادى ان مصر اذا دخلت فى حرب مع الكيان الصهيونى فأنها سوف تفوز بأذن الله ومساعده اخواننا العرب الذين لن يستطيعوا ان يشاهدونا نأخذ الجائزه وحدنا او على الاقل سيساعدونا اذا هزمنا خوفا من تمرد شعوبهم عليهم !!!

7 comments:

loumi said...

جميل انك تسأل نفسك
وجميل انك توصل لتصورات معينه
انت لست مريضا ولا متعطش للدماء
ولكنك تحلم بما نحلم به جميعا
وما النصر الا من عند الله
تحياتى

Xee said...

مبروك المدونه الجديدة

انا مبهور بجد، طريقة كتابه راقيه جدا لشاب يافع في مثل سنك

اذكر حين كنت في عمرك كان رأسي خاوي من الأفكار، خاوي من الاراء، خاوي من الاهداف، و لقد خسرت الكثير صديقي

صدقني لقد خسرت الكثر

فهنيئا لك رأسك رجاحة عقلك و الى الأمام دائما

هي هنيئا كده مكتوبه صح؟

تحياتي
الاستاذ الدكتور البروفيسور/ زي
علامة القرن العشرين ولا الواحد وعشرين باين

Lord_Love said...

شكرا بروفيسور xee
ودى فعلا شهاده اعتذ بيها
بالمناسبه انا عاجبنى اعلان الشفاطه
lol
adham

Lord_Love said...

الى لومى انا معاكى ونعمه بالله
بس ده مايمنعش ان احنا لازم نتصرف
وعلى رأى ممثل صهيونى فى دعايه فى احد الافلام يقول : لقد كان شعبى يدعو كثيرا ولكن الله لم يستجب لدعاء قومه فبدؤا هم بالتصرف .
ارجو التعقيب

loumi said...

كل يوم باكتشف فيك شىء جديد
والله انا فرحانه بيك قوى
على المرء ان يدعو لكن ليس عليه ان يترك العمل وينتظر رد الدعاء
وربنا معاك ويوفقك
تحياتى

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيك يا ادهم يارب تكون بخير
------------------------
فى رأسى اتسائل : واين جيراننا العرب اين هم من كل ذلك ففى اعتقادى ان مصر اذا دخلت فى حرب مع الكيان الصهيونى فأنها سوف تفوز بأذن الله ومساعده اخواننا العرب الذين لن يستطيعوا ان يشاهدونا نأخذ الجائزه وحدنا او على الاقل سيساعدونا اذا هزمنا خوفا من تمرد شعوبهم عليهم !!!
---------------------------
بص يا ادهم انا سافرت كتير شوية . اليهود قدرو يزرعو الخوف فى بنى العربان كل واحد فاهم ان التانى بيستغلة فاهمنى؟؟ دة تفكيرهم وتقريبا قدرو يزرعوة جوا كل الشعوب..

فاكر المقولة بتاعت مش فاكر مين هنحارب لحد اخر جندى مصرى ,,,,

المقولة دى متقالتش اصلا...

فهمت اللعبة..؟؟

تحياتى لقلمك الجميل

بس دايما اؤمن بدى

ان مع العسر يسر

Lord_Love said...

شكراالغزالى للتوضيح بس ده المفروض انه يحرضنا على اننا نقف ضدهم و نقوم بعكس ما يفعلوه والا انتا مش معايا